logo

Fujifilm GFX 100 II İncelemesi: Orta Format Harikası

Fujifilm’in orta format kameralar alanındaki yenilik yolculuğu sadece birkaç yıl önce başladı, ancak kısa sürede büyük bir dönüşüm yarattı. Geleneksel olarak ağır ve büyük yapıda olan orta format kameralar, Fujifilm GFX 50S ve GFX 50R ile daha kompakt ve uygun fiyatlı hale geldi. Bu modeller, DSLR’lerle rekabet eden boyutları ve cazip fiyatları sayesinde orta formatı geniş kitlelere ulaştırdı. Fujifilm, 2019’da çıkan GFX 100 modeliyle de dikey kavrama ve gövde içi görüntü sabitleme özelliklerini tanıtarak bu alandaki standartları yeniden belirledi.

Yeni Fujifilm GFX 100 II, orijinal GFX serisinin kompakt ve kullanıcı dostu yapısına geri dönerek orta formatın potansiyelini daha da ileriye taşıyor. Bu model, tam kare kullanıcılarını orta formata çekmek için yeni özelliklerle donatılmış durumda. Ancak, bu güncellemeler tam kare fotoğrafçılar için yeterli bir cazibe sağlayacak mı? Fujifilm’in yenilikçi adımları, sektörde yeni bir dönüşüm dalgası yaratmayı amaçlıyor.

Etkin megapiksel 102MP
Lens Yuvası Fujifilm G yuvası
İşlemci X-İşlemci 5
Otomatik odaklama Akıllı Hibrit AF (TTL kontrast AF / TTL faz algılama AF)
Sabitleme 8 durağa kadar, 5 eksen
ISO 80 – 12.800 (40 – 102.400 genişletilmiş)
Seri çekim 8,0 fps sürekli AF, mekanik deklanşör
Arabellek 325 kare (sıkıştırılmış RAW)
Video 8K30p, 4K60p, FHD120p
Ekran 3,2 inç Eğimli Tip Dokunmatik LCD, 2,36 m nokta
EVF 9,44 m nokta, 0,64 inç OLED
Pil NP-W235 Li-ion pil, yaklaşık. 540 kare
Ağırlık 1.030 g (EVF ve pil dahil)
Boyut 152,4 x 117,4 x 98,6 mm (EVF dahil)

Fujifilm GFX 100 II, X-Processor 5 ile uyumlu yeni bir 102 MP yüksek hızlı CMOS sensör içeriyor ve tam çözünürlükte saniyede 8 kare çekim yapabiliyor,  bu da orta format kameralar için dikkat çekici bir hız. 16 bit HQ RAW, HEIF 10 bit ve 400 MP Piksel Kaydırma gibi çekim modları sunan GFX 100 II, artırılmış dinamik aralık ve yeni bir ISO 80 tabanına sahip. Ayrıca, Fujifilm Reala Ace ile birlikte toplam 20 film simülasyonu sunuyor.

Fujifilm GFX 100 II, X-Processor 5 ile güçlendirilmiş otomatik odaklama sayesinde insan, hayvan, araç ve böcek tanıma özelliklerini sunarak geniş bir konu takibi sağlıyor. Özellikle portre çekimlerinde yararlı olan gelişmiş yüz ve göz tanıma özelliği ile dikkat çekiyor. Uyumlu lenslerle kullanıldığında 8 durağa kadar gövde içi görüntü sabitleme sağlayarak çekimlerin daha keskin olmasına yardımcı oluyor.

Fujifilm GFX 100 II, profesyonel videografi için kırpmasız 4K60p 4:2:2 10 bit video, 1,42x kırpma ile 8K24p ve 120p’ye kadar Full HD sunar. Gelişmiş dinamik aralık ve Apple ProRes/F-Log2 ile 14+ durak genişleme imkanı bulunur. Harici SSD’lere kayıt, ProRes RAW/Blackmagic RAW desteğiyle özellikle video profesyonellerini hedefler. Çıkarılabilir yüksek çözünürlüklü elektronik vizör, üç yönlü eğilebilir ekran, geniş pil ömrüyle donatılmıştır ve çekim için 540 kare veya 60 dakika 4K30p kayıt kapasitesine sahiptir.

Fujifilm GFX 100 II, GFX 100’ün dikey tutacağını kaldırarak daha kompakt ve hafif bir tasarım sunuyor. İsteğe bağlı tutma yerinin eklenmesiyle daha büyük ve ağır hale geliyor. Kamera, modern bir görünüm ve BISHAMON-TEX malzemesiyle şık ve kullanışlı bir his veriyor. Yine de, suni deri kaplamayı tercih edenler için malzeme değişikliği belirgin olmayabiliyor. Bu tasarım, GFX 100 II’yi güçlü ve fütüristik bir hava ile daha modern hale getiriyor.

GFX 100 II, daha küçük sistemlere alışanlar için ağır ve hantal bir his verebilir, özellikle uzun süre taşıdığınızda fark ediyorsunuz. Ancak, 102 MP orta format özellikleri ve güçlü performansı göz önüne alındığında, hala profesyonel tam kare DSLR’lerden daha küçük. Bununla birlikte, GFX lenslerin boyutları, sistemin toplam ağırlığını artırıyor, çünkü daha büyük lensler daha iyi görüntü kalitesi ve güçlü odak motorları gerektiriyor. Yine de, kamera büyük lenslerle dahi dengeli ve rahat tutuş sunuyor.

GFX 100 II’nin tasarımı, önceki modellere benzer, ancak üç yeni özel işlev düğmesi eklenmiş. Bu düğmeler, üst ekranda küçük sembollerle gösteriliyor, bu hoş bir detay. Kamerada tüm düğmeler kişisel tercihlere göre yeniden eşlenebilir. Ancak, ön taraftaki iki işlev düğmesinin konumu, büyük ellerde rahatlıkla yanlışlıkla basılmasına neden olabiliyor. Bu, kullanım alışkanlıklarınıza göre rahatsız edici olabilir.

GFX 100 II’nin 2,09 inçlik üst ekranı, hızlı ayar görüntüleme için kullanışlıdır, ancak hareketsiz görüntülerde fazla boş alan bırakmaktadır. Video modunda ise daha yoğun bir gösterim sunar. Arka ekranın üç yönlü eğilebilir olması, kullanım esnekliği sağlar. Vizör net ve akıcı bir görüntüleme deneyimi sunar, yüksek hızlı aksiyon için ideal bir çözünürlükle yükseltilebilir.

GFX 100 II, 102 MP sensörünün çözünürlüğüyle olağanüstü detaylar sunuyor, özellikle kalabalık sokaklarda yüzleri yakınlaştırarak inanılmaz ayrıntılar elde edebiliyorsunuz. Yeni sensör ve X-Processor 5’in hızlı otomatik odaklama özellikleri sayesinde, bu kamera, hemen hemen her tür fotoğrafçılık için, tam kare kameralarla rekabet edebilecek güçlü bir seçenek haline geliyor.

GFX 100 II, saniyede 8 kare hızla orta format bir kamera için oldukça hızlı. Ancak, Sony A1 veya Canon EOS R3 gibi kameralar, daha küçük görüntü boyutlarında 30 fps’ye kadar çıkabiliyor. Yine de, GFX 100 II’nin 102 MP orta format sensörü, EOS R3’ün 24 MP sensörüne göre büyük bir fark yaratıyor. Bu, Fujifilm’in yüksek çözünürlükte bu hızda çekim yapabilmesinin etkileyici bir başarı olduğunu ve orta formatı yüksek hızlı aksiyon fotoğrafçılığı için daha uygulanabilir hale getirdiğini gösteriyor.

GFX 100 II, 102 MP sensör ve geliştirilmiş hızla inanılmaz detaylı fotoğraflar sunuyor. Kalabalık sokaklardan portrelere kadar her yüzü net bir şekilde yakalayabiliyorsunuz. Fujifilm’in yeni sensörü ve X-Processor 5, bu kamerayı hemen hemen her tür fotoğrafçılık için çok değerli bir rakip haline getiriyor. Yüksek çözünürlükteki bu hızda çekim, GFX 100 II’yi aksiyon fotoğrafçılığında da uygulanabilir kılıyor.

GFX 100 II, saniyede 8 kare hızıyla orta format için etkileyici bir performans sunuyor. Sony A1 veya Canon EOS R3 gibi kameralar 30 fps’ye kadar çıkabiliyor, ancak daha küçük sensörlerle. Fujifilm’in 102 MP sensörü, 24 MP EOS R3 sensörüne kıyasla büyük bir avantaj sağlıyor. Bu, Fujifilm’in bu kadar yüksek çözünürlükteki pikseli hızlı çekim hızında kullanmasının büyük bir başarı olduğunu ve orta formatı yüksek hızlı aksiyon fotoğrafçılığı için uygun hale getirdiğini gösteriyor.

GFX 100 II portre çekimlerinde üstün bir performans sergiliyor, özellikle göz algılama otomatik odaklamasıyla dikkat çekiyor. Modelin hareketlerine hızla uyum sağlıyor ve odağı en yakın göze anında ayarlıyor. Bu yüksek isabet oranı sayesinde çekim sırasında odaklama konusunda endişelenmeye gerek kalmıyor, böylece enerjiyi kompozisyona ve pozlara yönlendirmek mümkün oluyor.

Orta format, düzenleme aşamasında benzersiz avantajlar sunuyor. GFX 100 II’nin sıkıştırılmamış RAF dosyaları, gölge ve parlaklık detaylarını koruyarak oldukça geniş bir dinamik aralığa olanak tanır. Kırpma ve ince ayarlarda bile ayrıntılar kaybolmadan düzenleme yapılabilir. Yeni Reala Ace film simülasyonu ise, düzenlemede nötr ve dengeli bir başlangıç noktası sunarak Provia’nın yerini alabilir. Fujifilm’in X Serisi’nde de bu simülasyonun gelmesi heyecanla bekleniyor.

GFX 100 II’yi Hasselblad X2D 100C ile kıyasladığınızda ve Sony a7R V ve Leica M11 gibi yüksek çözünürlüklü tam kare aynasız modellerle karşılaştırdığınızda, çözünürlük, dinamik aralık ve sinyal-gürültü oranı gibi temel performans ölçümleri açısından değerlendirdiniz. Çözünürlüğü analiz etmek için Imatest grafik ve yazılımı, dinamik aralık ve sinyal-gürültü oranı içinse DxO Analyzer kullanarak orta formata geçişin avantajlarını objektif verilerle ortaya koymayı amaçladınız.

Sinyal Gürültü Oranı

Çözünürlük:

Genellikle çözünürlük testlerinde Sony ve Leica modelleri öne çıksa da, 61 MP sensörleri 100 MP’lik GFX 100 II ve Hasselblad X2D 100C ile kıyaslandığında aynı seviyeye ulaşamaz. Ekstra 40 MP, sahnedeki ince detayları ortaya çıkarmada büyük bir avantaj sağlıyor, bu da özellikle yüksek çözünürlüklü çekimler için önemli bir fark yaratıyor.

Dinamik Aralık:

Dinamik aralık performansı açısından dört kamera birbirine yakın performans sergiliyor. Ancak dikkat çeken bir özellik, GFX 100 II’nin ISO 1600 seviyesine kadar yüksek dinamik aralığını koruyabilmesi. Diğer yandan, Hasselblad X2D’nin dinamik aralığı ISO 800’den itibaren düşüşe geçiyor, bu da düşük ışık koşullarında Fujifilm’i bir adım öne çıkarıyor.

Signal to noise ratio:

Bu testte, kameranın farklı ISO seviyelerinde ürettiği rastgele görüntü gürültüsü miktarı, sinyal-gürültü oranına göre değerlendiriliyor. Genel olarak, daha yüksek sinyal oranı daha iyi kabul ediliyor ve ISO yükseldikçe bu oran düşme eğiliminde. X100 II, yüksek megapiksel sayısına rağmen test edilen tam kare kameralardan biraz daha düşük görüntü gürültüsü üreterek dikkat çekiyor. Büyük sensör boyutu sayesinde bu alanda avantaj sağlıyor; ancak, bu fark minimal düzeyde.

Fujifilm GFX 100 II, olağanüstü detaylı fotoğrafları ve güçlü yeni özellikleriyle diğer orta format kameralar arasında öne çıkıyor. Tam kare profesyonelleri için portre, moda, ürün ve manzara fotoğrafçılığında orta formata geçişi teşvik edici bir seçenek olmalı. X-Processor 5 destekli yüksek çözünürlüklü sensörüyle hızlı otomatik odaklama sağlıyor; yüz, göz, hayvan ve araç tanıma özellikleriyle dikkat çekiyor. GFX 100 II, dikey tutma yerinden vazgeçerek daha kompakt bir tasarıma dönüyor ve piyasadaki en iyi kameralardan biri olarak kendini gösteriyor.

 

Yorum Yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir